Theodor Pallady a excelat la picturi de interioare și naturi statice. Pictura sa, riguroasă, austeră, emană calm și demonstrează intensitate cromatică. Pornind de la o pictură ce prezintă explicit subiectele, artistul ajunge la o pictură de rafinament – apropiată de arta bunului său prieten, Henri Matisse. Astfel, culorile lui Pallady sunt clare, luminoase, riguros construite. Artistul  se remarcă printr-un spirit rațional al măsurii, cu evitarea exagerărilor. Lucrarea de față este un vas cu flori galbene, cuţit şi mere pe farfurie, aşezate pe o masă rotundă. În fundal, distingem o fereastră – dincolo de care planează un mister nedeslușit. De altfel, fereastra – ca laitmotiv care păstrează legătura cu exteriorul – se închide la un moment dat în opera lui Pallady, ca în tabloul de față. „Fereastra s-a închis și Pallady a pictat mai mult interioare. Nuduri, femei în intimitate și naturi statice, toate așezate contre-jour, în fața ferestrei închise. În tablourile lui lua naștere o lume claustrată între cei patru pereți, o lume alcătuită din obiecte aparent banale: flori, oglinzi și măști, pălăria și pipa lui sau ziare și cărți așezate pe masă. În lumea asta, obiectele pictate deveneau, într-un fel, autoportrete“, notează Anca Vieru în biografia romanțată a artistului, Pallady. Ulise legat de catarg. Capodoperă cu dominante de galben-verde pe verticală, în raport de griuri de roz şi gri neutru. Desen din culoare, cu accente de albastru ultramarin şi negru. Pasta este utilizată în strat subţire și lasă să se întrevadă textura pânzei. Ca fapt divers, pe spatele lucrării, e notat: Blanchet 38 Rue Bonaparte, Paris – în monogramă de paletă – denumirea suportului pe care este realizată lucrarea de pictură.

 Denumire lucrare: Flori galbene

Autor: Theodor Pallady

Semnat: Dreapta, centru

Dimensiuni: L: 380 mm, l: 455 mm

Tehnică/Material: Ulei/Pânză/Carton

Datare: prima jumătate a sec. XX

Școala de pictură românească modernă

Clasare juridică operă artă în patrimoniul cultural național: Tezaur